اشنایی با قوانین بین المللی با پویا منصفی وکیل ایرانی در امریکای لاتین
اشنایی با قوانین بین المللی با پویا منصفی وکیل ایرانی در امریکای لاتین

اشنایی با قوانین بین المللی با پویا منصفی وکیل ایرانی در امریکای لاتین

Human rights and international law with pouya monsefi

تاثیر پیروزی جو بایدن بر وضعیت پرونده های مهاجرتی ایرانیان: نوشته دکتر پویا منصفی


جالب این است که هنوز پیروزی بایدن قطعی نشده یه عده کلاهبردار شروع کرده اند به تبلیغات که بشتابید که دربهای امریکا باز شد !
 

 تاثیر پیروزی جو بایدن بر وضعیت پرونده های مهاجرتی ایرانیان: 

یکی از وعده‌های صریح آقای بایدن در جریان تبلیغات انتخاباتی لغو دستور اجرائی ترامپ مبنی بر منع ورود اتباع برخی کشورها از جمله ایرانیان به آمریکا(تراول بن) بود. آقای بایدن وعده داده که در اولین روز ریاست جمهوری اش تراول بن را لغو کند. با این حال نباید تصور کرد که شرایط برای ایرانیان بلافاصله به حالت عادی باز خواهد گشت. بسیاری از ساز و کارهای ایجاد شده برای اعطای ویزا به ایرانیان پابرجا خواهد ماند اما با در نظر گرفتن مجموع شرایط می توان امیدوار بود که در صورت ورود آقای بایدن به کاخ سفید تغییرات مهمی در رابطه با نحوه صدور ویزا برای ایرانیان ایجاد شود.

۱- صدور ویزاهای توریستی که برای ایرانیان فاقد تابعیت مضاعف عملا نزدیک به صفر شده بود از سر گرفته خواهد شد. والدین ایرانیان ساکن آمریکا بیشترین بخت را برای دریافت ویزاهای توریستی جهت دیدار با فرزندان خود خواهند داشت. 

۲- برندگان لاتاری امسال از بخت بسیار بیشتری برای دریافت به موقع ویزا قیل از ۳۱ سپتامبر ۲۰۲۱ برخوردار خواهند شد. 

۳- بعید است چک های امنیتی که در دوران ترامپ برای صدور ویزا برای ایرانیان اضافه شد لغو شود اما انتظار می رود روند انجام این مرحله از صدور ویزا تسریع شود‌. این مساله تا حد زیادی به رفتار حکومت ایران با دولت آینده آمریکا و میزان تنش‌زدایی در روابط سیاسی دو کشور بستگی خواهد داشت.

۴- ویزاهای مهاجرتی از طریق خانوادگی با سهولت بیشتری صادر خواهد شد. 

۵- ویزاهای دانشجویی برای ایرانیان تسریع خواهد شد. 

۶- شروع تغییرات در روند صدور ویزا برای ایرانیان در عمل با وضعیت همه گیری کرونا ارتباط مستقیم خواهد داشت. امکان مسافرت ایرانیان به کشورهای مجاور و آمادگی سفارتخانه ها برای پذیرش مراجعین با رعایت پروتکل های بهداشتی عوامل تعیین کننده در این زمینه خواهد بود. 

۷- آقای بایدن به احتمال زیاد فرمان اجرائی ترامپ مبنی بر منع صدور ویزا به دلیل جلوگیری از گسترش ویروس کرونا را لغو خواهد کرد اما محدودیت هایی در زمینه ورود اتباع خارجی به آمریکا تا کنترل کامل این همه گیری وجود خواهد داشت.



قدردانی و تشکر از اقای دکتر پویامنصفی و دادسرای بین الملل تهران و حضرت ایت اله لاریجانی و سفارت ایران


قدردانی رسمی از اقای دکتر پویا منصفی و دادسرای بین الملل تهران و حضرت ایت اله لاریجانی و سفارت ایران


بسمعی تعالی


تقدیر و تشکر

۱۳۷۹\۰۳\۰۲

تهران - ایران


اینجانبان رحیم انصاری فرزند کریم و سید مصطفی بشارتی بدینوسیله از اقای دکتر پویا منصفی وکیل محترم و همچنین سفارت محترم ایران و وزارت امورخارجه جمهوری اسلامی ایران  و دادسرای امور بین الملل کشور و شخص جناب حجت السلام والمسلمین املی لاریجانی جهت همکاری و مساعدت برای ازادی فرزندانمان از زندان که به خاطر جوانی و ندانستن قانون فریب افراد سوجو را خورده 

بودند کمال تشکر و قدردانی را داریم و از خداوند بزرگ سلامت و دعای خیر را بدرقه ایشان مینماییم .


ومن الله التوفیق


رونوشت

وزارت امورخارجه جمهوری اسلامی ایران

دکتر پویا منصفی

سفارت محترم جمهوری اسلامی ایران

کانون وکلا مرکز

دفتر امور بین الملل دادگستری جمهوری اسلامی ایران